Rahva Raamat logo
Kategooriad
triangle icon
Rahva Raamat logo
Kategooriad
Raamatud
triangle icon
E-raamatud
triangle icon
Kasutatud raamatud
triangle icon
Kingitused
triangle icon
Mängud ja mänguasjad
triangle icon
Kodukaubad
triangle icon
Ilu ja stiil
triangle icon
Muusika ja filmid
triangle icon
Kooli- ja kontoritarbed
triangle icon
Tehnika
triangle icon
delivery icon

Kohaletoimetamine on tasuta!

home icon

Mõtteid Kreeka mütoloogiast ja mõtlemisest

Mõtteid Kreeka mütoloogiast ja mõtlemisest
gallery icon
Galerii

Mõtteid Kreeka mütoloogiast ja mõtlemisest

Raamat kirjeldab müütide teket ja väidab, et kreeklaste loodud müüdid jumalatest, titaanidest ja muistsetest kangelastest peegeldavad nende arusaama maailma arengust ja inimeste omadustest. Näiteks meeste olemust peegeldavad hästi müüdid, mis tegelevad Prometheuse ja tema vendadega. Sealt kerkib esile järeldus, et inimese lõi ettemõtlemine, kuid meheks saamiseks on vaja ka jõudu ja vastupidavust. Naiste olemus on aga palju rikkalikum ja nende saatust ja võimu määrab seksuaalsus ja emakoda.

Katrin Saali Saul soovitab:
“See raamat on inimesele, kes on huvitatud nii Antiik-Kreeka müütidest kui psühholoogiast. Endel Talviku sügavad teadmised mõlemast valdkonnast võimaldavad lugejal vaadata müütiliste tekstide taha ja mõtiskleda, mille pärast on need müüdid tekkinud ning analüüsida müütide sümboleid. Endel Talvik suudab viia lugeja mõistmiseni, kuidas lood Pandorast, Iokastest, Zeusist, Prometheusest, Oidipusest ja teistest antiiksetest tegelastest peegeldavad tegelikult ka tänapäevase inimese hingemaastikul toimuvat.

Müüdid räägivad ju alati inimese olemusest. Kas inimloomus on muutunud Antiik-Kreeka ajaga võrreldes? Tundub, et mitte. Näiteks Zeusi ja Hera jumalik abielu oli täidetud samasuguste kärgpere probleemidega nagu meiegi ajal.

Ka Antiik-Kreeka müütides tegelased armastavad, loovad uut ja paremat maailma, aga ka imetlevad ennast, kadetsevad, rivaalitsevad. Ka müütides tehakse kangelastegusid ja viseldakse väikluse võrgus. Just samamoodi nagu meiegi 21. sajandil.”

[object Object] icon

Detailid

basket icon

Toode on otsas