Kliendiandmete töötlemise põhimõtted
Käesolev dokument määratleb Rahva Raamat AS-i käsutuses olevate kliendiandmete töötlemise, selle eesmärgid, koosseisu ning salastatuse.
Kes on klient?
Isik, kes on astunud Rahva Raamat AS-iga lepingulisesse suhtesse.
Mis on kliendiandmed?
Kliendiandmed on igasugune info, mis on Rahva Raamat AS-ile oma kliendi kohta teada (nt kliendi nimi, isikukood, kontaktandmed, tehingute andmed).
Mis on kliendiandmete töötlemine?
Kliendiandmete töötlemine on igasugune kliendiandmetega tehtav toiming (sh kliendiandmete kogumine, salvestamine, korrastamine, säilitamine, muutmine, avalikustamine, juurdepääsu võimaldamine kliendiandmetele, päringute ja väljavõtete tegemine, kasutamine, edastamine, ristkasutamine, ühendamine, sulgemine, kustutamine ja hävitamine).
Klientide andmeid töödeldakse platvormil https://web.rahvaraamat.ee, millele on ligipääs ainult Rahva Raamatu töötajatel.
Kes on kliendiandmete töötleja?
Kliendiandmete vastutav töötleja on Rahva Raamat AS (reg. kood 10421903, Telliskivi 60/2, Tallinn 10412).
Kliendiandmete volitatud töötlejad on:
Töödeldavate kliendiandmete koosseis:
Rahva Raamat AS võib koguda järgmiseid andmeid:
Mobiilirakenduses parema kasutajakogemuse saamiseks töötleb Rahva Raamat AS järgnevaid andmeid:
Seaduses sätestatud alustel on Rahva Raamat AS-il õigus töödelda kliendi kohta käivaid andmeid, mida ei ole käesolevas dokumendis nimetatud.
Milline on kliendiandmete töötlemise eesmärk ja õiguslik alus?
Rahva Raamat AS töötleb kliendiandmeid selleks, et:
- kliendi nõusolekul;
- Rahva Raamat AS-i õigustatud huvil täiustada Rahva Raamat AS-i teenuseid ja tooteid;
-parandada kliendi kasutajakogemust ja arendada uusi tooteid ning teenuseid.
- Kliendi nõusolekul;
- lepingu täitmisel või lepingu sõlmimise eelsete meetmete rakendamisel kliendi soovil;
- juriidilise kohustuse täitmisel;
- Rahva Raamat AS-i õigustatud huvil ennetada, piirata ja uurida Rahva Raamat AS-i teenuste ning toodete väärkasutamist või õigusvastast kasutamist.
Millistel juhtudel Rahva Raamat AS avaldab kliendiandmeid?
Kliendiandmed on salajased, neid ei väljastata ja neile ei võimaldata Kolmandate isikute ligipääsu ilma kliendi eelneva nõusolekuta, v.a seadustes ettenähtud juhtudel.
Postitusfirmadega ja telefoniküsitluse teenust osutavate firmadega on Rahva Raamat AS sõlminud lepingud edastatava teabe konfidentsiaalse kasutamise kohta.
Kes on Kolmas isik?
Kolmas isik on füüsiline või juriidiline isik, kes ei ole klient ega kliendiandmete töötleja.
Kus töödeldakse kliendiandmeid?
Klientide andmeid töödeldakse platvormil https://web.rahvaraamat.ee, millele on ligipääs ainult Rahva Raamatu töötajatel.
Üldjuhul töödeldakse kliendiandmeid Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna (EL/EMP) piires, kuid mõningatel juhtudel need edastatakse ja töödeldakse riikides, mis asuvad väljaspool ELi/EMPi.
Kliendiandmete edastamine ja töötlemine väljaspool ELi/EMPi võib toimuda eeldusel, et on olemas õiguslik alus, nt juriidilise kohustuse täitmine või kliendi nõusolek, ning rakendatakse asjakohaseid kaitsemeetmeid.
Asjakohane kaitsemeede on:
Pöördumise korral saab klient täpsemat infot kliendiandmete edastamise kohta väljaspool ELi/EMPi asuvatesse riikidesse.
Kuidas kasutab Rahva Raamat AS kliendiandmeid teenuste pakkumisel?
Rahva Raamat AS saadab klientidele Rahva Raamat AS-i pakkumisi. Samuti edastatakse klientidele pakkumisi, mille on teinud Rahva Raamat AS-i poolt hoolikalt välja valitud koostööpartnerid. Koostööpartner ei saa oma kasutusse kliendiandmeid, kui klient ei ole väljendanud konkreetset huvi koostööpartneri kauba või teenuse vastu.
Kuidas kasutab Rahva Raamat AS profiilianalüüsi personaalsete pakkumiste tegemiseks?
Profiilianalüüs on kliendiandmete automaatne töötlemine, mida kasutatakse kliendi teatud isikuomaduste hindamiseks. Näiteks selleks, et analüüsida või prognoosida isiku majanduslikku olukorda, isiklikke eelistusi, huvisid, elukohta. Profiilianalüüsi kasutatakse turunduse eesmärgil, mis põhineb Rahva Raamat AS-i õigustatud huvil, lepingu täitmisel või kliendi nõusolekul.
Rahva Raamat AS võib kliendiandmeid töödelda digitaalsete teenuste kasutajakogemuse parandamiseks, näiteks teenuste vaadete kohandamine kasutatavale seadmele ja kliendile personaalsete pakkumiste loomine (välja arvatud juhul, kui klient on otseturundusest loobunud). Selline turundus võib põhineda sellel, milliseid teenuseid ja kuidas klient kasutab ning kuidas klient Rahva Raamat AS-i mobiilirakenduses navigeerib.
Tuginedes Rahva Raamat AS-i õigustatud huvile, tagab Rahva Raamat AS profiilianalüüsil põhinevate personaalsete pakkumiste tegemise ja turundamisega eraisikutest klientide mugava e-poe keskkonna kasutamise.
Millised on kliendi õigused?
Kliendil on seoses kliendiandmete töötlemisega alljärgnevad õigused:
Kuidas muuta oma kliendiandmeid ja taotleda nende töötlemise lõpetamist?
Kliendil on õigus tutvuda oma kliendiandmetega e-posti epood@rahvararaamat.ee vahendusel või telefoni (+372) 671 3659 kaudu. Kui kliendiandmed on muutunud või muul põhjusel ebaõiged, peab klient sellest teatama e-posti epood@rahvaraamat.ee vahendusel või telefonil (+372) 671 3659.
Kliendil on õigus nõuda oma andmete töötlemise lõpetamist ja/või kogutud andmete kustutamist, kui vastav õigus tuleneb isikuandmete kaitse seadust või muust õigusaktist.
Kui kaua kliendiandmeid säilitatakse?
Kliendiandmeid ei töödelda kauem kui vajalik. Säilitamise periood võib põhineda lepingutel kliendiga, Rahva Raamat AS-i õigustatud huvil või kohaldataval õigusel (nt raamatupidamisega seotud seadused, või aegumistähtajaga seotud seadused, muu eraõigus).
Kust saab täiendavat infot kliendiandmete töötlemise kohta?
Kui soovite oma kliendiandmete töötlemise kohta põhjalikumat selgitust, helistage meie klienditoe telefonil (+372) 671 3659 või kirjutage e-posti aadressil epood@rahvaraamat.ee. Vastame Teie kirjadele tööpäeviti kell 09.00-17.00.